Dyskursy wyzerowane w przestrzeni społecznej, egzystencjalnej i pedagogicznej

Wydane
Redakcja: Maria Marta Urlińska, Danuta Wajsprych

Autorzy zebranych w prezentowanej książce tekstów próbują dyskutować nad możliwymi i realnymi strategiami interwencyjnymi, podejmowanymi w zakresie polityki społecznej i oświatowej, na płaszczyźnie działań instytucjonalnych i środowiskowych, motywowanych rozumiejącym wglądem w źródła i skutki wyzerowania.

Przegląd poruszanej w książce tematyki ukazuje przede wszystkim złożoność, różnorodność i wieloaspektowość możliwej refleksji humanistów nad kategorią pedagogicznego zera. Charakteryzuje ją fundamentalna dla pedagogiki kwestia, jaką jest i było zaangażowanie badacza w problemy, które poddaje analizom i pragnie je wartościowo przekształcić. Wiedza naukowa z tego zakresu współwystępuje więc i jednoczy się z wrażliwością moralną jej Autorów oraz kompetencjami do działalności wspierającej jednostki i społeczności.

Publikacja jest dedykowana prof. dr hab. Krystynie Duraj-Nowakowej z okazji 50. rocznicy pracy naukowo-badawczej.

 

ISBN: 
978-83-7614-337-8
Wydanie: 
pierwsze
Rok wydania: 
2017
Oprawa: 
miękka
Format: 
165x235 mm
Liczba stron: 
320
Liczba arkuszy wydawniczych: 
18,50