Dziedzictwo kulturowo-historyczne regionu

Pedagogika międzykulturowa i etnopedagogiczna w refleksji metodologicznej

Wydane
Iwona Nowakowska-Kempna (red.)

Książka znacznie poszerza dotychczasowe rozważania nad rolą i funkcjami pedagogiki międzykulturowej w wychowaniu i edukacji, wzajemnymi relacjami między pedagogiką regionalną a międzykulturową ze względu na zakres, obszar badawczy i metodologię badań. Wychodząc z założenia pierwszego, iż regiony położone wzdłuż danego państwa, są zarazem regionami pogranicza językowo-kulturowego, np. Małopolska (po obu stronach granicy ze Spiszem, Orawą, Tatrami i Beskidami) podobnie Śląsk i Łużyce, poszczególni autorzy rozpatrują istotne wymiary pedagogiki kulturowej, odnosząc je do kultury regionalnej, narodowej, państwowej i wielokulturowości. (…) Autorzy zwracają uwagę, jak wiele kultura regionalna wnosi do wielokulturowości, a etnopedagogika do pedagogiki międzykulturowej. Dotyczy to metod postepowania badawczego, wśród których metodologia badań pedagogicznych zajmuje fundamentalną pozycję, wzbogaconą wszakże metodami innych badań społecznych, antropologicznych i kulturoznawczych.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Danuty Gielarowskiej-Sznajder

ISBN: 
978-83-7614-115-2
Wydanie: 
pierwsze
Rok wydania: 
2012
Oprawa: 
miękka
Format: 
156x232 mm
Liczba stron: 
240
Cena det.: 
35.00 zł