Kompetencje emocjonalne i społeczne młodzieży

Wydane
Marzena Chrost

Praca jest próbą ukazania problematyki dotyczącej emocjonalnych i społecznych kompetencji młodzieży szkół publicznych i katolickich, czynników warunkujących ich poziom, ale także możliwości kształtowania i rozwoju. Należy zauważyć, że w literaturze polskiej nie ma wyczerpującego ujęcia tego tematu, znaczących publikacji ukazujących, w jaki sposób należałoby kształtować emocjonalne i społeczne kompetencje uczniów, jaka powinna być rola szkoły i innych podmiotów wychowawczych, środowiskowych w tym procesie. Opracowanie tematu w takiej perspektywie teoretyczno-metodologicznej i empirycznej, jaką Autorka rozprawy przyjmuje, nie było analizowane. W związku z tym praca ta niewątpliwie wypełnia lukę w literaturze naukowej i wskazuje na wartości poznawcze tematu i wynikające z jego analizy implikacje praktyczne, edukacyjne. Podjęty temat przedstawiony został samodzielnie, poprawnie pod względem merytorycznym, jest dowodem erudycji, a także umiejętności wykorzystania empirii dla refleksji pedagogicznej.

Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej

 

ISBN: 
978-83-7614-051-3
Wydanie: 
pierwsze
Rok wydania: 
2012
Oprawa: 
miękka
Format: 
156x232 mm
Liczba stron: 
328
Liczba arkuszy wydawniczych: 
15,3