Przedstawiona do recenzji książka podejmuje istotny dla procesu wychowania problem wartości uznanych za relatywne w świecie ery ponowoczesnej. Autorka słusznie uzasadnia, że zanik podstawowych wartości w edukacji czy też ambiwalentny do nich stosunek nie jest zjawiskiem korzystnym wychowawczo, choć zgodnie z wynikami licznych badań zaprezentowanych w monografii, nieuchronnie zachodzącym wśród młodzieży. Recenzowana książka jest zatem wartościowa z punktu widzenia teorii i praktyki, podejmuje problem zarówno ważny, jak i niezwykle aktualny. Konstrukcja recenzowanej pracy jest poprawna, logiczna i zapoznaje czytelnika z szerszym kontekstem teoretycznych i ideologicznych założeń ponowoczesności, by następnie przejść do analizy etapu wieku dorastania i jego specyficznych cech, do kwestii wartości i ich różnych systemów, w dalszej kolejności do zagadnień bardziej szczegółowych, a mianowicie wartości deklarowanych przez młodzież i specyficznych aspektów wychowania do wartości.
Z recenzji prof. dr hab. Anny Zamkowskiej
Książka jest niezwykle szerokim studium współczesności określanej pojęciem ponowoczesności. Zapewne to spowodowało, że Autorka zwraca uwagę na wiele problemów, porusza wiele wątków i wskazuje wiele orientacji, które omawiają i opisują stan społeczeństwa i kultury końca XX i początku XXI wieku. Praca stanowi zwartą całość, jest przemyślana konstrukcyjnie, napisana językiem, który jest zarazem komunikatywny dla odbiorców i powoduje zainteresowanie w trakcie czytania, ale jest też zgodny z obowiązującym dyskursem naukowym. Rozkład poruszanych problemów jest sensowny i narracyjnie dobrze opracowany.
Z recenzji prof. dr hab. Haliny Mielickiej-Pawłowskiej