Z historii, teorii i praktyki edukacji artystycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Wydane
Redakcja: Krystyna Zabawa

Książka jest skierowana przede wszystkim do nauczycieli i studentów, dla których powinna stanowić źródło inspiracji do twórczych działań. Jest zaproszeniem do wejścia na drogę przygody ze sztuką i kroczenia po niej wraz z dziećmi. Wszyscy autorzy pracują lub pracowali z najmłodszymi. W swoich tekstach starali się przekazać, oprócz wiedzy i wyników badań, także własne pasje oraz głębokie przeświadczenie, że edukacja artystyczna dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym nie tylko ma sens i jest niezwykle rozwojowa dla wychowanków, ale także dla wychowawców, którzy mogą w nią angażować z powodzeniem również rodziców. Czyż taka integracja wokół najwyższych wartości nie powinna stanowić podstawowego celu edukacji w ogóle? Jak pisze Irena Popiołek: "Wobec tak wielu powszechnie dostrzeganych na świecie zagrożeń - sztuka może być jednym z naturalnych lekarstw. Może być lekarstwem sfery ciała i ducha." Dodajmy, potrafi ona leczyć bez względu na wiek, tworząc wspólnotę przeżywających dzieci i dorosłych. Jest zatem także lekiem na wzajemne niezrozumienie, pomaga w kształtowaniu empatii i odkrywaniu wartości drugiego człowieka.

ISBN: 
978-83-7614-166-4
Wydanie: 
pierwsze
Rok wydania: 
2014
Oprawa: 
miękka
Format: 
156x232 mm
Liczba stron: 
248
Liczba arkuszy wydawniczych: 
10,4